Organizacja

Orientacyjny plan dnia

07.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne, przywitanie i rozmowy z kolegami i wychowawcami, przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia. Poranna gimnastyka.
08.30 – 9.00 Śniadanie – wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków.
09.00 – 11.00 Zajęcia dydaktyczne/j.angielski/rytmika/gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami ruchu rozwijającego W.Sherborne/zajęcia plastyczne/zajęcia wychowawczo-dydaktyczne prowadzone według miesięcznych planów pracy/logopedia.
Zajęcia w zależności od danego dnia i grupy.
11.00 – 11.45 Spacer na świeżym powietrzu, zabawy w ogródku.
11.45 – 12.00 Mycie rączek, przygotowania do obiadu.
12.00 – 12.30 Obiad – wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków.
12.30 – 14.30 Leżakowanie – dzieci mają czas na słuchanie spokojnej muzyki lub bajek czytanych przez wychowawcę.
Odpoczynek poobiedni dostosowany jest do potrzeb dziecka i kształtowania umiejętności samoobsługowych. Organizowanie różnych form relaksu zgodnie z potrzebami dzieci. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych inspirowanych przez nauczyciela lub dzieci w zespołach i indywidualnie. Zajęcia taneczne.
15.00 – 15.15 Pierwszy podwieczorek – wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków.
15.30 – 17.00 Zabawy swobodne, wspieranie samodzielnych działań dzieci, tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci, wyjście do ogródka.
17.00 – 17.15 Drugi podwieczorek – wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków.
17.15 – 17.30 Zabawy własne, gry i zabawy stolikowe, rozchodzenie się dzieci.

 

Wyprawka

Każde dziecko powinno posiadać:

  • ubranie na zmianę (spodnie, bluzka, rajstopy, skarpetki, bielizna),
  • obuwie na zmianę z jasną podeszwą,
  • piżamę, jeśli dziecko leżakuje,
  • strój sportowy na zajęcia gimnastyczne,
  • szczoteczkę i pastę do zębów,
  • szczotkę do włosów,
  • fartuszek do malowania z długim rękawem.

Prosimy, aby wszystkie rzeczy dzieci, przyniesione do przedszkola, były podpisane.