Orientacyjny plan dnia
07.00 – 8.30 | Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne, przywitanie i rozmowy z kolegami i wychowawcami, przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia. Poranna gimnastyka. |
08.30 – 9.00 | Śniadanie – wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków. |
09.00 – 11.00 | Zajęcia dydaktyczne/j.angielski/rytmika/gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami ruchu rozwijającego W.Sherborne/zajęcia plastyczne/zajęcia wychowawczo-dydaktyczne prowadzone według miesięcznych planów pracy/logopedia. Zajęcia w zależności od danego dnia i grupy. |
11.00 – 11.45 | Spacer na świeżym powietrzu, zabawy w ogródku. |
11.45 – 12.00 | Mycie rączek, przygotowania do obiadu. |
12.00 – 12.30 | Obiad – wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków. |
12.30 – 14.30 | Leżakowanie – dzieci mają czas na słuchanie spokojnej muzyki lub bajek czytanych przez wychowawcę. Odpoczynek poobiedni dostosowany jest do potrzeb dziecka i kształtowania umiejętności samoobsługowych. Organizowanie różnych form relaksu zgodnie z potrzebami dzieci. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych inspirowanych przez nauczyciela lub dzieci w zespołach i indywidualnie. Zajęcia taneczne. |
15.00 – 15.15 | Pierwszy podwieczorek – wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków. |
15.30 – 17.00 | Zabawy swobodne, wspieranie samodzielnych działań dzieci, tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci, wyjście do ogródka. |
17.00 – 17.15 | Drugi podwieczorek – wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków. |
17.15 – 17.30 | Zabawy własne, gry i zabawy stolikowe, rozchodzenie się dzieci. |
Wyprawka
Każde dziecko powinno posiadać:
- ubranie na zmianę (spodnie, bluzka, rajstopy, skarpetki, bielizna),
- obuwie na zmianę z jasną podeszwą,
- piżamę, jeśli dziecko leżakuje,
- strój sportowy na zajęcia gimnastyczne,
- szczoteczkę i pastę do zębów,
- szczotkę do włosów,
- fartuszek do malowania z długim rękawem.
Prosimy, aby wszystkie rzeczy dzieci, przyniesione do przedszkola, były podpisane.